Salı, Şubat 12, 2008

Seferberlikte aç kalan Mevlüt ŞAHSUVAR dönüşünde şu şiiri yazar ;

Ben hastayım dermanımı söyleyim
Gamdan ezadıma derman ah olsa
Gurbetlik ayağıma duzak neyleyim
Gurbetlik affına ferman ah olsa.
Hak rahmet eylese resul şefaaat
Her zaman lazımdır buna itaat
Dünyaya geleli görmedim rahat
Ahir günümüze Kuran ah olsa.
İlaca başlayak baklava gelsin
Nihayette gurabiye bulunsun
Kabağın defterden ismi silinsin
Güzel ilaç biliyorsun ah olsa.
Kaz kızartmasını koyun siniye
Helva hıtap bide sütlaç hanila
Kaykanada lazım merhem etmeye
Güzel merhem düzüyorsun ah olsa
Bamya patlıcan dertliye derman
İçliköfte eyi oluyor heran
Söyleyin lahana sarmasına getirsin ferman
Gözel ferman yazıyorsun ah olsa.
Pirinç kebabına dökün kebabı
Güzel olur hizmetçinin şebabı
Üzüm hoşafıda eyi oluyo tabi
Karpuz kavun dahi şifa ah olsa.
Keşkekke göllendirseler yağı
Suböreği benim ciğerimin bağı
Kahve yemeklerin yüzünün ağı
Karnımın kadrini bilir ah olsa.
Olsaydı kuymaktan yeriz biz biraz
Çinko sahan ile bulunsa kiraz
Olsa geceliğe her çeşit çerez
Uykumuzu getirmese onlar ah olsa.
Rahatı lokum peynir şekeri
Başıma değeydi incir tekeri
Üzüm leblebi de bulunsun bari
Elma armut dahi şifa ah olsa
İçli hıtap olsa yeriz bir sokum
Tel tel helvasını unutma sakın
Kimse ödeyemez lokumun hakkın
Vücuduma rahat verir ah olsa.

Bir leğen pilav bir şimşir kaşık
Çir hoşafına da geleydi keşik
Kaynatma pancara ben oldum aşık
Ağrıtsın karnımı pancar ah olsa.
Bulunmadım diye çirliaş küsüyor
Pirzola kılıncın arşa asıyor
Nişe bestilini dişim kesiyor
Çekirdek çenetde şifa ah olsa.
Bestil kavurması gülden ileçer
Şeker ile kaymak gönlümden geçer
Nar şerbeti benim midemi açar
Zerdali şeftali şifa ah olsa.
Mevlüt Şahsuvar der biz gönülden geçirdi
Ayerdik biz dörtnala kaçardık
Gönülden bunlar herkez geçirdik
Kuru arpa ekmeği yersin ah olsa.

Hiç yorum yok: